Accel Media: Det handler om å jobbe smart

Published 01.03.2016
Å jobbe smart, foreta de rette prioriteringene, produkt- og tjenesteutvikling blant mye annet har stått på programmet når Bergen Teknologioverføring og NCE Media også i år har arrangert Accel Media. Denne gangen fikk seks av selskapene våre plass på programmet: Alf Gundersen, Electric Friends, Wolftech, Vimond, Netlife Research og Link Mobility.

Bildet F.v.: Anders Waage Nilsen (Netlife Research), Arne Berven (Wolftech) og Anders Tomren (Electric Friends).

På vegne av NCE Media har Bergen Teknologioverføring gjennomført et ti ukers intensivt program for utvalgte medlemmer i medieklyngen. Målet er å lære nye verktøy, få inspirasjon, kunnskap og nettverk, og med dette øke bedriftens mulighet for suksess. Lean Startup-metodikken har vært sentral i kursprogrammet - et rammeverk både tidligfase oppstartselskaper og etablerte selskaper som jobber med konkrete produktideer kan dra nytte av. Læringsformen har vært en kombinasjon av teori og oppgaver der bruk av ulike verktøy står sentralt, kombinert med mange kundemøter underveis for deltakerne.

NCE Media ønsker å takke Bergen Teknologioverføring og ikke minst ansvarlig for Accel Media, Caspar Macody Lund, for vel blåst gjennomføring.

Erfaren instruktør, coach og prosjektleder for Accel, Caspar Macody Lund.

Tina Martinsen (Alf Gundersen).

Laidback stemning med fremoverlente ideer.

Fra venstre: Caspar Macody Lund og Nils-Eivind Holmedal (begge fra BTO), og Anders Tomren (Electric Friends).