Livet etter cookien (NO)

Hvilke utfordringer står mediebransjen overfor når tredjepartscookies avvikles? Og hvilke muligheter innebærer veien videre etter cookien?

When

27. September.

Time: 13:30 - 14:00


What

GRATIS OG ÅPENT FOR ALLE

I forbindelse med behandlingen av Digital Services Act (DSA) er det kommet endringsforslag som handler om å forby eller begrense målrettet reklame. I Norge har Forbrukerrådet har tatt til orde for forbud mot målrettet annonsering basert på data innhentet om brukerne. 

Mediene opplever allerede at de globale plattformene legger til grunn sin egen fortolkning av personvernreglene som ofte ikke er i tråd med gjeldende lovgivning. Dette, sammen med den annonserte avviklingen av muligheten til å innhente data basert på tredjepartscookies, gjør at utviklingen er usikker de kommende årene.

Ingvild Næss som er Chief Privacy and Data Trends Officer i Schibsted og leder av MBLs Data og personverngruppe, vil gå gjennom de utfordringene vi som bransje står overfor og peke på mulige veier videre.

 


This event is a part of the Media City Bergen Future Week, 27 September - 1 October. 50+ events will be taking place inside the Media City Bergen building, Oslo and Stavanger - all focused on topics that challenge our common future as it is driven and shaped by technology.
 
Read more about Future Week here.
If you are interested in more events like this, you can sign up for our newsletter here.

Where

Ytring, Pressens Hus
Skippergata 24
0154 Oslo

Organizer

Mediebedriftenes Landsforening & Media City Bergen