Possibility melder seg inn i klyngen

Published 04.05.2017
– Vi utvikler og gjennomfører opplevelser som skaper verdi for kundene våre, sier Harold Sletten, CEO i Possibility.

Når Media City Bergen offisielt åpnes i november, er det Possibility som har ansvar for planlegging og gjennomføring av lanseringsfesten. På gjestelisten står kongehus, næringslivsledere og andre prominente gjester.

– Possibility har lang erfaring som arrangør av større events, konferanser og messer for noen av landets største selskaper. Vi har bred kompetanse og har spesielt fokus på teknologi og interaktivitet i våre arrangement, og skaper en arena for formidling for våre kunder, sier Harold Sletten, CEO i Possibility.

Selskapet flytter til høsten selv inn i kunnskaps- og næringsparken i Lars Hillesgate.

– Media City Bergen kommer til å ha stor tiltrekningskraft ut i verden. Interessenter fra hele globen kommer til å gjeste Bergen i årene som kommer. Possibility har den kunnskapen og teknologiforståelsen som skal til for å fasilitere opplevelser for besøkende til næringsparken, sier Sletten.

Kommersiell partner for sykkel-VM i Bergen
Possibility står blant annet som teknisk arrangør av den årlige lysfesten i Bergen sentrum som Bergens Tidende arrangerer, i tillegg til konferanser og arrangement knyttet til olje og gass, offshore vind og media. Til høsten skal Norge og Bergen arrangere sykkel-VM, et av verdens største idrettsarrangement – hvor Possibility er offisiell Hospitality Partner. Dette innebærer å utvikle arenaer til alle målgrupper, fra gratis plasser til familier og til VIP-plasser brukt i næringsøyemed.

– Vi er kommersiell partner og skal tilby pakketering og opplegg på de forskjellige arenaene langs VM-løypen. Sykkel-VM kommer til å bli en folkefest, og vi skal sørge for at byens befolkning og gjestene får en uforglemmelig VM-opplevelse, forteller Sletten.

Tilhenger av klyngetenkning  
Possibility melder seg inn i en klynge med et internasjonalt ledende miljø for innovasjon og kunnskapsutvikling innenfor medieteknologifeltet. Sletten har tidligere vært markedsdirektør i Bergens Tidende, og har god kjennskap til medieklyngen.

– En av grunnene til at vi meldte oss inn i medieklyngen var nettverksmulighetene som finnes her. Klyngetenkning har jeg vært tilhenger av fra mine år i BT, og vi ser frem til å lære av andre medlemsbedrifter og utforske teknologien som utvikles i klyngen. Nå får vi et øre på jernbaneskinnene og kan holde oss oppdatert på hva som skjer i fremtiden, avslutter Sletten.