U35: Hvordan lage Norges beste innhold?

Published 20.02.2023
U35 Medieklynges nettverk for deg som jobber i et redaksjonelt miljø og er under 35 år

SKAM har vært en av Norges mest vellykkede TV-serier, og i denne utgaven av U35 vil vi bruke 30 minutter på å lære deg de mest effektive metodene for å utvikle innholdsprosjekter som kan tilpasses ulike publiseringsplattformer. Inspirert av SKAM-modellen, får du verdifulle tips og triks som kan hjelpe deg med å skape engasjerende og relevant innhold uansett hvor det publiseres. 

Tonje Oliversen har bakgrunn fra utviklingsavdelingen i NRK og NRK Super og jobber i dag som vaktsjef i avisa Hordaland på Voss. Med utganspunkt i NABC-modellen skal Oliversen forklare hvorfor Need, Approach, Benefit og Competition er fire viktige nøkkelord du bør ha i bakhodet når du jobber med innhold. NABC-modellen brukes til å vurdere nye ideer og produkter for å møte behovene til publikum. For eksempel kan mediehus bruke modellen til å evaluere behovene til sine lesere og seere, og utforske hvordan de kan tilby innhold som svarer på disse behovene på en ny og innovativ måte.

23.03.23 kl 16:00, tårn 3, 9 etasje på Media City Bergen.

Til 🆄35 kommer dyktige, kreative og nytenkende journalister, historiefortellere og mediefolk for å fortelle om spennende prosjekter skreddersydd for nettverket. Etter faglig påfyll byr vi på pizza, AI-generert drikke og DJ i toppetasjen på Media City Bergen. Nettverket gir en unik mulighet for faglig påfyll, møte likesinnede, hente inspirasjon, få seg nye venner og kanskje nye kollegaer?

Påmelding gjøres ved å sende mail til peder(a)mediacitybergen.no. 

Tid: 23.03.23 kl 16:00
Sted: Media City Bergen tårn 3, 9. etasje.
Hvem: Medlemmer av klyngen som jobber redaksjonelt og er under 35 år.